Ale tinereţii valuri...

Nopțile nu îmi mai ajung, patul e prea primitor, salteaua se mulează perfect, iau somn instant, uit să mă mai trezesc, parcă nu ar fi nici o problemă, dar totuși e.

Te trezești, te uiți pe geam, vezi că plouă, te arunci din nou în pat, ai o scuza să nu faci nimic. Cum rămâne până la urmă cu mine? Fug de realitate câteodată, mă ascund de ea prin somn, am impresia că inconștienta dată de somn mă scapă de problemele zilnice, îmi creez falsa impresie că pot scăpa de probleme prin somn.

Am început să iau atitudine, să îmi pun ordine în gânduri, să văd până la urmă ce o fac cu mine, cu viaţa mea, ce se va alege de mine. Fuga de responsabilități nu aduce nimic bun, doar te aglomerezi și te-afunzi.

Te-afunzi în întuneric, fiinţă solitară
Şi bezna cea adâncă te va acoperi
Şi timpul trece iute, căci viaţa e fugară,
Iar tu în noaptea-adâncă ai vrea să fie zi –
Dar totu-i întuneric, fiinţă solitară…

Te-nnăbuşi şi suflarea ta caldă se va stânge
Şi-o stea strălucitoare din ceruri va pieri,
Iar soarta nemiloasă pe tine te va frânge
Şi tu nicicând pe dânsa nu o vei birui –
Curând, curând suflarea ta caldă se va stânge…

Prăpastia ce te-nghite e tot mai nemiloasă,
Iar tu, deşi ai viaţă, un mort eşti printre vii ;
De ai crezut vreodată că viaţa e frumoasă,
Plăteşte-acum tributul şi sclavul ei să fii –
Genunea ce te-nghite e tot mai nemiloasă…

Cobori în bezna nopţii, fugară strălucire,
Un braţ hain te-mpinge şi te va doborî,
Iar tu cu paşi himerici te-ndrepţi spre izbăvire
Şi-n pacea cea eternă curând vei coborî –
Te stânge bezna nopţii, fugară strălucire…


(Filip Militeanu- Treptele tinereţii)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu