Eu si modelingul

Mi s-a intamplat prin toamna, dupa ce am inceput facultatea. Mergeam prin centrul Timisoarei linistit si ma abordeaza o tipa cu un plian in mana. Imi explica ca e de la agentia X de modeling si ca se fac inscrieri la agentie pentru o eventuala colaborare cu firme, fie pentru reclame la diferite articole, fie pentru prezentari sau diverse activitati. Dupa ce iti vorbeste frumos te convinge sa urci la sediul lor sa completezi un chestionar cu optiunile tale.

Acolo te intampina o alta domnisoara foarte prezentabila, intr-un spatiu amenajat, cu afise, postere, sigle, embleme,un studio improvizat, ce mai.. aproape de o agentie de modeling. Esti luat frumos la intrebari, pui intrebari, ti se raspunde frumos, ti se prezinta avantaje, esti asigurat ca o sa ai de lucru daca te inscrii si intr-un final iti spune de taxa de inscriere de 70 de lei care ar asigura promovarea ta si telefoanele care se dau pentru tine. Esti indemnat sa platesti macar jumate acuma si jumate cand vei veni la un interviu cu directoarea agentiei. Am platit 40 de lei, am primit si bon de casa, mi s-a facut o poza asa sec pe hol, mi-au trantit poza pe situl lor si am plecat.

Dupa o saptamana ma prezint la intalnire cu doamna directoare. Platesc restul sumei, bon din parti, doar o iscalitura pe o foaie cum ca as fi okey si in timp ce astept sa intru in biroul directoarei observ cum blonda de la secretariat arunca foaia pe care m-a iscalit la gunoi. De aici as intelege ca aia 40 de lei chiar erau taxa de inscriere, iar restu 30 pentru ei neimpozabili.

Intru in birou, o conversatie foarta placuta si deschisa, mi se inmaneaza un model de contract de colaborare de profesionisti de vreo 4 pagini. Ma uit sumar peste el, parea in regula, din pacate m-au refuzat cand l-am cerut acasa pentru o studiere amanuntita. Costa in jur de 1200 de euro toata treaba cu trecerea mea la profesionist, iar 300 de euro trebuia sa suport eu, restul fiindu-mi suportat de firma. Mi s-a explicat ca in banii aia sunt incluse sedintele foto, cataloagele cu poze,hair stylistul, tipa de la machiaj, telefoanele, pliantele si mai stiu eu ce modalitati de promovare au ei.

Mi s-a propus un termen de 1 saptamana pentru aducerea unui avans, am refuzat si s-a ajuns la 3 saptamani pentru un avans urmand ca la avans sa semnez contractul si sa ma apuc de treaba sau mai bine zis agentia sa se apuce de treaba promovandu-ma. Mi s-a oferit o carte de vizita si mi s-a spus ca voi if sunat pentru alte confirmari si detalii.

Evident ca nu am platit acea suma de bani, evident ca nu am mai fost sunat de doamna directoare de promovare sa vin sa semnez contractul, dar am fost chemat la o sedinta cu 3 poze pentru a fi inclus intr-un catalog de promovare. Ajuns acolo la ora stabilita, sala plina de lume, de la frumosi la jegosi. Am intrat pe rand in studio, ne-au dat cu fond de ten asa in graba, am luat 3 pozitii si a patra cu o foaie in dreptul capului ca la puscarie cu numele meu.

Au imortalizat fraierul.

Ni s-a spus tuturor ca o sa fim sunati in cazul unui contract de publicitate si o sa mai fim sunati atunci cand se va deschide cursul de modeling la care vom putea participa gratuit fiind deja inscrisi la agentie.

Aha! Ia de aici!

La concluzie pot sa aduc ca argument faptul ca pe situl principal al agentiei nici nu figura sediul din Timisoara. Nu am mai fost contactat de nimeni, pe situl lor am doar o poza penibila, in final am ramas doar fiul ploii.

5 comentarii:

  1. Olivian BREDA spunea...

    Salut, iata si review-ul promis: Review blog.

    Daca poti pune un link undeva catre Getaresultnow.com, as aprecia. Mersi. :)

  2. George Nicolae spunea...

    Am rezolvat. Esti in blogroll cu titlul: Go!

    Multumesc de review!

  3. Olivian BREDA spunea...

    Cu placere George. Vezi ca atunci cand am scris comentariul am descoperit ca nu pot:
    a. Sa fac copy & paste (iti dai seama cat mi-a luat sa scriu linkul de mai sus);
    b. Sa folosesc tastele sageti, ctrl + stanga, si alte butoane de navigare rapida prin text; Nu stiud aca tu ai facut chestia asta intentionat, sau e un bug, dar pe mine ma deranjeaza teribil limitarea asta.

    Mersi de link, hehe, l-ai prescurtat foarte frumos. :)

  4. George Nicolae spunea...

    Nu am umblat pe nicaieri in tema, totul ce nu merge e de la ea. Am reusit sa rezolv cateva din lucrurile sugerate de tine. Prinde bine o parere obiectiva.

  5. andiszek spunea...

    uh, pacat ca te-ai lasat pacalit si ai platit si suma aia initiala:(
    si pe mine m-au luat o data (aia de la capatul strazii Alba Iulia, ca sunt altii acuma si langa McDonalds). am zis hai sa vad despre ce e vorba...cand au zis de bani, le-am zis bye-bye...orice agentie ce se respecta ofera cursuri, training, etc, gratuite, dar semnezi contract de exclusivitate cu ei...

    ce se intampla acolo e fraiereala pe fatza si vad ca le merge de vreo 2-3 ani fara probleme:(

Trimiteți un comentariu